ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
یک سبد میوه و سبزی های تازه را به کلاس بیاورید و سعی کنید که از هر بخش گیاه انتخابی داشته باشید (ریشه ، ساقه ، گل ،برگ ، دانه و میوه )
به دانش آموزان بگویید که گیاهان در بخش های مختلف ساختمان خود غذا را اندوخته می کنند .میوه ها و سبزی ها را با توجه به بخش هایی که غذا را اندوخته می کنند ، طبقه بندی کنید.از آن ها بخواهید که نام هر بخش را بیان کنند .
تابلوی اعلانات
تابلوی اعلانات را به 6 بخش تقسیم کنید.در هر بخش نام یک بخش گیاه را بنویسید .این بخش ها عبارتند از :ریشه ها ، ساقه ها ، گل ها ، برگ ها ، دانه ها و میوه ها .دانش آموزان را به 6 گروه تقسیم کنید .به هر گروه یک بخش گیاه را اختصاص دهید.از دانش آموزان هر گروه بخواهید تا تصویر خوراکی هایی را که مربوط به آن بخش گیاه است ، ببرند یا نقاشی کنند.برای دانش آموزان کتاب ها ،مجله ها و یا کاتالوگ هایی را برای مراجعه تهیه کنید تا بتوانند تصویرها را آسان تر پیدا کنند. میوه ها و سبزی ها را بین دانش آموزان پخش کنید تا همان طور که سرگرم چسباندن تصویرها به تابلوی اعلانات هستند ،آن ها را بخورند