سرای دانش

روانشناسی ـ آموزش ابتدایی ـ مدیران بخوانند ـ روش تدریس

سرای دانش

روانشناسی ـ آموزش ابتدایی ـ مدیران بخوانند ـ روش تدریس

آزمونهای عملکردی

آزمون های عملکردی
  در آزمونهای عملکردی که به آنها آزمونهای واقعی یا اصیل نیز گفته می شود . فرایند ها و فرآورده های یادگیری دانش آموزان و دانشجویان به طور مستقیم سنجش می شوند . در گذشته استفاده از فنون ارزشیابی عملکردی برای سنجش فرایندها و فراورده های یادگیری چندان معمول نبود . اما در سالهای اخیر استفاده از این شیوه های سنجش و اندازه گیری مورد توجه قرار گرفته است . یکی از دلایل عمده تاکید بر آزمونهای عملکردی در سالهای اخیر ، پیشرفتهای اخیر ، پیشرفتهای تازه در روانشاسی شناختی و تأثیر چشم گیر آن بر جریانهای آموزش و پرورش بوده است .
 تعریف آزمون عملکردی
بنا به تعریف ، آزمونهای عملکردی با مهارت سرو کار دارند – مهارت در استفاده ار فرایند ها و شیوه های اجرایی و مهارت در تولید فراوده ها (گرانلاند ، ۱۹۸۸)
ساکس (۱۹۷۷) در رابطه با این آزمونها می گوید " آزمونهای عملکردی از آزمون شونده می خواهند تا به انجام نوعی رفتار اقدام کند ، نه اینکه صرفاً سوالهای را جواب دهد ، لین و گرانلاند (۲۰۰۰) آزمون عملکردی را به عنوان " تکالیفی که دانش آموزان می خواهند تا مسائلی را که در خارج از محدوده کلاسی با اهمیت هستند حل کنند یا به گونه هایی عمل نمایند که به خودی خود دارای اهمیت اند

ادامه مطلب ...

اصلاحیه ی محتوای ریاضی ششم ابتدایی

برای دانلود روی تصویر زیر کلیک کنید

منبع:وبلاگ دانشکده

آزمایش جالب

در صفحه ۸ علوم پایه ششم یک سوالی است که نوشته: چگونه می توان بادکنک را بدون اینکه ازچسب استفاده کنیم به دیوار  بچسبانیم. 

پیشنهاد می کنم در ادامه مطالب آن را دانلود نمایید. فایل به صورت عکس متحرک می باشد که تصویر ثابت آن را در زیز مشاهده می نمایید.



ادامه مطلب ...

تصاویری از کلاس کار و فناوری پایه ششم مدرسه امامت

دوستان عزیز فکر نکنیدمدرسه امامت کارگاه کامپیوتر داره، نه  

این کارگاه در محل مستقر مجتمع امام رضا (ع) است که یک روزدر طول هفته برنامه ریزی کردیم تا  دانش آموزان از کلاس کار و فناوری استفاده نمایند.در ضمن از مدیرفعال مدرسه امامت آقای فیروز شیردل تقدیر و تشکر می شود.

و این هم نمونه ای از کار دانش آموزان خوبم در کلاس کار وفناوری

برای دیدن ادامه تصاویر به ادامه مطلب بروید.

ادامه مطلب ...

مثل مداد باش!

مثــل مــداد بــاش !

پسرک از پدر بزرگش پرسید :
- پدر بزرگ درباره چه می نویسی؟
پدربزرگ پاسخ داد :
درباره تو پسرم، اما مهمتر از آنچه می نویسم، مدادی است که با آن می نویسم. می خواهم وقتی بزرگ شدی، تو هم مثل این مداد بشوی !
پسرک با تعجب به مداد نگاه کرد و چیز خاصی در آن ندید :
- اما این هم مثل بقیه مداد هایی است که دیده ام !
پدر بزرگ گفت : بستگی داره چطور به آن نگاه کنی، در این مداد پنج صفت هست که اگر به دستشان بیاوری، برای تمام عمرت با دنیا به آرامش می رسی :
صفت اول : می توانی کارهای بزرگ کنی، اما هرگز نباید فراموش کنی که دستی وجود دارد که هر حرکت تو را هدایت می کند. اسم این دست خداست، او همیشه باید تو را در مسیر اراده اش حرکت دهد.
صفت دوم : باید گاهی از آنچه می نویسی دست بکشی و از مداد تراش استفاده کنی. این باعث می شود مداد کمی رنج بکشد اما آخر کار، نوکش تیزتر می شود ( و اثری که از خود به جا می گذارد ظریف تر و باریک تر) پس بدان که باید رنج هایی را تحمل کنی، چرا که این رنج باعث می شود انسان بهتری شوی.
صفت سوم : مداد همیشه اجازه می دهد برای پاک کردن یک اشتباه، از پاک کن استفاده کنیم. بدان که تصحیح یک کار خطا، کار بدی نیست، در واقع برای اینکه خودت را در مسیر درست نگهداری، مهم است.
صفت چهارم : چوب یا شکل خارجی مداد مهم نیست، زغالی اهمیت دارد که داخل چوب است. پس همیشه مراقب باش درونت چه خبر است.
و سر انجام پنجمین صفت مداد : همیشه اثری از خود به جا می گذارد. پس بدان هر کار در زندگی ات می کنی، ردی از تو به جا می گذارد و سعی کن نسبت به هر کار می کنی، هشیار باشی و بدانی چه می کنی.

 

روش تدریس ریاضی پایه ششم به چه صورت است؟

در آموزش هر درس این فرایند پیشنهاد می شود:

1)با فعالیت های دست ورزی که دانش آموز در منزل انجام می دهد. مفهوم برای دانش آموز معنی دار می شود. این فعالیت را معلم می تواند خودش با تجربه آموزشی که دارد و یا فعالیت هایی که در اختیار قرار می گیرد انجام دهد.

2) فعالیت مربوط به کتاب را دانش آموزان به صورت گروهی یا انفرادی (بسته به جمعیت کلاس) انجام می دهند و  معلم جمع بندی می کند.

3) با انجام کار در کلاس هم معلم دانش آموز  را از نظر درک ارزیابی کرده و و هم دانش آموز خود را ارزیابی می کند.

4) با انجام تمرین در منزل تثبیت یادگیری در دانش آموز به وجود می آید. با دادن فعالیت های دست ورزی دیگر از دانش آموز بخواهید آن مفهوم را بسازد.

در راهبردهای حل مسئله با توضیح معلم دانش آموز همراه با معلم راهبرد را درک کرده و در مسائل از آن استفاده می کند.

روش تدریس فصل دوم ریاضی ششم ابتدایی


روش تدریس درس یک از فصل دوم

 روش تدریس درس دوم از فصل دوم

روش تدریس درس سوم از فصل دوم

روش تدریس درس چهارم از فصل دوم

روش تدریس روشهای حل مسئله فصل دوم