سرای دانش

روانشناسی ـ آموزش ابتدایی ـ مدیران بخوانند ـ روش تدریس

سرای دانش

روانشناسی ـ آموزش ابتدایی ـ مدیران بخوانند ـ روش تدریس

برگزاری هر نوع آزمون در مقطع ابتدایی ممنوع

وزیر آموزش وپرورش در مصاحبه با خبر ساعت 13 شبکه خبر با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی آموزش وپرورش، گفت: برگزاری هر نوع آزمون در دوره ابتدایی ممنوع شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ظهر امروز سیدمحمد بطحایی در مصاحبه با اخبار ساعت13 شبکه خبر با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی آموزش وپرورش، اظهار کرد: به دلیل آثار بسیار مخربی که برگزاری آزمون ها در روحیه دانش آموزان دوره ابتدایی دارد، برگزاری هر نوع آزمون از جمله تیزهوشان ، نمونه دولتی و سایر مدارس خاص، ممنوع است و مدارس مذکور در سال تحصیلی آینده مانند مدارس عادی دانش آموزان را ثبت نام می کنند؛ بنابراین دانش آموزان  ورودی پایه هفتم در هیچ آزمونی شرکت نخواهند کرد.
وزیر آموزش وپرورش هدف ازاجرای این طرح را کاهش استرس در دوره ابتدایی اعلام و عنوان کرد: براساس این مصوبه ورود کلیه مؤسسات علمی به بهانه برگزاری آزمون و همچنین تجویز و ارائه کتاب های کمک درسی در مقطع ابتدایی ممنوع است وآموزش وپرورش باهمکاری ، هم سویی  وهم گرایی خانواده ها تلاش خواهد کرد تا فضای با نشاطی را بر مدارس ابتدایی حاکم کند.
وی ادامه داد: با حذف آزمون ورودی مدارس خاص، اجرای طرح شهاب در مدارس تقویت  ودر قالب این طرح ، دانش آموزان دارای استعدادهای گوناگون ، شناسایی و متناسب با توانایی هایشان در همان مدارس تحت پوشش وهدایت قرار می گیرند.
بطحایی تاکیدکرد:این طرح از جدیدترین وموفق ترین طرح هایی است که در کشورهای توسعه یافته نیز اجرا می شود.