سرای دانش

روانشناسی ـ آموزش ابتدایی ـ مدیران بخوانند ـ روش تدریس

سرای دانش

روانشناسی ـ آموزش ابتدایی ـ مدیران بخوانند ـ روش تدریس

بوی ماه مهر

گفت استاد مبر درس از یاد

یاد باد آنچه به من گفت استاد
 یاد باد آنکه مرا یاد آموخت
آدمی نان خورد از دولت یاد
هیچ یادم نرود این معنی
که مرا مادر من نادان زاد
پدرم نیز چو استادم دید
گشت از تربیت من آزاد
پس مرا منت از استاد بود
که به تعلیم من اُستاد اِستاد هر چه دانست ، آموخت مرا
 غیر یک اصل که ناگفته نهاد
قدر استاد نکو دانستن
حیف استاد به من یاد نداد
 گر بمرده است روانش پر نور
ور بود زنده خدا یارش باد

بوی ماه مهر

باز می آید صدای مدرسه
بانگ شادی هوی و های مدرسه
مرغ دل پر می زند از اشتیاق
در هوای با صفای مدرسه
زنگ تفریح است و خوش پیچیده است
 عطر بازی در فضای مدرسه
بوی مهر و مهربانی میدهد
ماه مهر و ابتدای مدرسه
از میان خاطرات کودکی
می روم تا جای جای مدرسه
 ناظم مدرسه می گوید : سلام بچه های با وفای مدرسه
جایتان در قلب ما ، خوش آمدید
پایتان بر چشمهای مدرسه
ایرج خالصی

ماه مهر

دوستان همکاران و دانش آموزان عزیز آغاز بهار تعلیم و تربیت را به همه شما عزیزان تبریک می گوییم امیدوارم سال تحصیلی خوبی داشته باشید

جمـلاتی زیـبا و انـرژی بـخش در رابـطه با خـدا

نیایش بعضی از ما آدم ها با خدا
ودرخواست از او برای حضور در زندگیمان

مانند شیطنت بچه هایی است که در می زنند و فرار می کنند

.

.

پروردگارا...
مهارت مراقبت از آنچه را که به ما بخشیده ای
در قلبمان بکار زیرا ما در از دست دادن استاد شده ایم

 باتشکر از خانم امیری به خاطر ارسال این مطالب خوب                                                             

ادامه مطلب ...

داستان مرد خوشبخت-لئو تولستوی

پادشاهی پس از اینکه بیمار شد گفت:

«نصف قلمرو پادشاهی ام را به کسی می دهم که بتواند مرا معالجه کند».
تمام آدم های دانا دور هم جمع شدند
تا ببیند چطور می شود شاه را معالجه کرد،
اما هیچ  یک نتوانستند.
تنها یکی از مردان دانا گفت :
که فکر می کند می تواند شاه را معالجه کند..
اگر یک آدم خوشبخت را پیدا کنید،
پیراهنش را بردارید
و تن شاه کنید،
شاه معالجه می شود.
شاه پیک هایش را برای پیدا کردن یک آدم خوشبخت فرستاد.
آن ها در سرتاسر مملکت سفر کردند
ولی نتوانستند آدم خوشبختی پیدا کنند.   

                                                      

ادامه مطلب ...

اصول دهگانه ی آموزش اثر بخش

اصول دهگانه ی آموزش اثر بخش که معلمان می توانند در طراحی آموزشی وفرآیند یاد دهی ویادگیری از آن ها بهره مند شوند عبارتند از:

1-دانش آموزان زمانی بهتر وبیشتر یادمی گیرند که در آموزش های کلاسی به طور فعال شرکت کنند.
2-میزان موفقیت در سطوح بالاتر بر بازده یادگیری دانش آموزان تاثیر مثبت ومیزان موفقیت در سطوح پایین تر بر بازده یادگیری دانش آموزان تاثیر منفی دارد.
3-افزایش فرصت های یادگیری در کلاس درس با افزایش میزان موفقیت تحصیلی دانش آموزان رابطه ی مثبت دارد.بنابراین هرچه جزئیات محتوای درس بیشتر شکافته شود، ظرفیت یادگیری دانش آموزان بالاتر می رود.
 

ادامه مطلب ...