X
تبلیغات
رایتل

پرسش های متداول در خصوص انتخاب معلم نمونه

بهنام عزیزی یکشنبه 24 آذر 1392 @ 19:00 چاپ

پاسخ سوالات متداول در مورد انتخاب معلم نمونه

 

 پاسخ سئوالات متداول

سئوال 1) آیا سه سال سابقه ی تدریس برای معلمان ، الزاما باید در یک دوره تحصیلی / پایه / گروه درسی باشد؟ پاسخ: با توجه به تبصره ی شماره 1 ، بند 3 صفحه 4 شیوه نامه مبنی بر داشتن سه سال سابقه در گروه درسی که فرد در آن شرکت می نماید ، با توجه به متداول بودن نغییر پایه تدریس در دوره ابتدایی ، بدیهی است فقط برای معلمان این دوره داشتن سه سال سابقه ی تدریس در پایه های اول تا ششم کفایت می کند. مثلا اگر فردی در سال جاری درپایه سوم تدریس می نماید و سه سال سابقه در دوره ابتدایی ، ولی در پایه های دیگر را دارد ، مشکلی برای شرکت در برنامه ندارد. سئوال 2) در خصوص چاپ مقالات در هر کدام از نشریات (موضوع بند 2 فرم الف ) آیا مرتبط بودن با رشته تحصیلی یا تدریس متقاضی الزامی می باشد؟ پاسخ :مقالات ( موضوع این بند) چاپ شده در کلیه نشریات می بایست مرتبط با رشته تدریس،رشته تحصیل و یا پست مورد تصدی باشد. سئوال 3) با توجه به افزایش حداقل امتیاز منطقه ای از 150 به 200 ، آیا نحوه ی اخذ امتیاز برای افراد معیل نیز تغییر می یابد؟ پاسخ:بله . در بند 25 ، به زنان سرپرست خانوار به شرط دارا بودن حداقل 180 امتیاز در فرم الف ، 20 امتیاز به سرجمع امتیازات افزوده می شود. سئوال 4)آیا همکاران شاغل در مراکز اختلالات یادگیری می توانند در برنامه شرکت نمایند؟ پاسخ :بله ، نحوه ی شرکت در برنامه در اطلاعیه شماره 1 در همین تالار قرار داده شده است. سئوال 5)در خصوص افرادی که در سنوات گذشته معلم نمونه شده اند و قصد شرکت در سطح قبلی یا پایین تر را دارند ، امتیاز کدام بندها از آن سال به بعد مورد محاسبه قرار می گیرد؟ پاسخ : امتیاز کلیه بندها بعد از تاریخ 30/11 سالی که نمونه شده است ، فابل محاسبه می باشد.از جمله مدرک تحصیلی( در صورت ارائه مدرک تحصیلی بالاتر مابه التفاوت امتیاز دو مدرک قابل محاسبه می باشد) ، تالیفات،سنوات خدمت و ... فقط امتیاز بندهایی که در شیوه نامه های قبلی حائز امتیاز نبوده و در شیوه نامه جدید دارای امتیاز می باشد. از جمله امتیاز تاهل ، امتیاز طرح های پژوهشی ، امتیاز تدریس در دوره های ضمن خدمت و ... به طور کامل قابل محاسبه می باشد. سئوال 6) در خصوص آموزشیاران نهضت که استخدام شده اند ، کدام مدارک مورد پذیرش می باشد ؟ پاسخ : از آنجا که این عزیزان در دوران آموزشیاری ، مشغول فعالیت آموزشی بوده اند ، سابقه ی ایشان به میزان مندرج در حکم قابل قبول می باشد. ارزشیابی های زمان قبل از استخدام قابل پذیرش نمی باشد.در مورد آموزش های ضمن خدمت ، فقط مواردی که بر مبنای دستورالعمل های آموزش های کوتاه مدت معادل سازی یا تایید شده اند مورد پذیرش می باشد.مابقی مدارک فقط در بازه ی زمانی سابقه ی مندرج در حکم کارگزینی ایشان و در صورت تطابق با موارد قید شده در شیوه نامه قابل قبول می باشند. سئوال 7)مدرک مورد قبول برای استفاده از امتیاز داشتن دانش آموز استثنایی در مدارس عادی برای عوامل اجرایی مدرسه عادی( موضوع اطلاعیه1- 920904 )چیست؟ پاسخ: معرفی نامه صادر شده از طرف اداره استثنایی استان برای دانش آموز و رونوشت دفتر آمار مدرسه دال بر ثبت نام و تحصیل دانش آموز در سالجاری در مدرسه مورد نظر. سئوال8) با توجه به عنوان ابلاغ مدیران مدارس تحت پوشش مجتمع های شهری در سال تحصیلی جاری،(معاون مجتمع و مدیر واحد آموزشی)، آیا تغییری در گروه ایشان ایجاد شده است؟ پاسخ : خیر، با توجه به شیوه نامه این مدارس به عنوان مدارس مستقل در برنامه شرکت کرده و مدیران مدارس تحت پوشش مجتمع شهری در گروه مدیران دوره تحصیلی مربوطه قرار می گیرند. سئوال 9) آیا سه سال سابقه مدیریت و معاونت در هر دوره ی تحصیلی برای مدیریت و معاونت قابل احتساب می باشد؟ پاسخ: خیر. باید سه سال سابقه در همان گروه مدیریت یا معاونت قید شده در ابلاغ و حکم سالجاری وی باشد( مدیر/معاون ابتدایی،مدیر/معاون راهنمایی،مدیر/معاون متوسطه). بطور مثال سابقه ی مدیریت یا معاونت در دوره ی ابتدایی یا راهنمایی را نمی توان برای شرکت در گروه مدیریت یا معاونت متوسطه استفاده نمود. بدیهی است با توجه به شیوه نامه الزامی در پیوسته بودن این سوابق وجود ندارد. سئوال 10) آیا داشتن سه سال سابقه ی تدریس در کلیه رشته های درسی یک گروه ، برای شرکت در آن گروه کافی است یا سه سال سابقه باید در رشته مورد نظر باشد؟ پاسخ : سه سال سابقه ی تدریس فرد می بایست در رشته ی تدریس فرد در سال جاری باشد ، به طور مثال تدریس در رشته ریاضی به عنوان سابقه ی تدریس در رشته فیزیک یا شیمی قابل قبول نمی باشد. سئوال 11) اگر ابلاغ فردی در طول سال تحصیلی تغییر یابد، وی باید در چه گروهی شرکت نماید؟ پاسخ: در گروه آخرین ابلاغ فرد قبل ازتاریخ 26/9/92 که تاریخ اتمام فرآیند اجرای شیوه نامه در مرحله ی آموزشگاهی می باشد. سئوال 12) آیا سابقه ی مدیریت / معاونت در دوره های تحصیلی مختلف را می توان به عنوان سابقه ی مدیریت / معاونت مجتمع ( گروه 25) مورد استفاده قرار داد؟ پاسخ : بله . سابقه ی مدیریت / معاونت در هر دوره ی تحصیلی قابل استفاده به عنوان سابقه ی فعالیت مدیریت / معاونت مجتمع در گروه 25 می باشد.


دیدگاه های این نوشته : 0
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)

نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد