سرای دانش

روانشناسی ـ آموزش ابتدایی ـ مدیران بخوانند ـ روش تدریس

سرای دانش

روانشناسی ـ آموزش ابتدایی ـ مدیران بخوانند ـ روش تدریس

سخنی بامعلمان

سخنی بامعلمان:

       معلمان عزیزبدانندکه اگردرکلاس بادانش آموزی مواجه شدندکه گفتارش متفاوت ازگفتارسایرهمکلاسی هایش است ویابه نوعی گفتارش جلب توجه میکند.بایداول ازطریق خانواده اودرجریان باشدکه آیاتحت درمان است یاخیر؟آیانیازبه درمان داردیاخیر؟اگرنیازهست خانواده رادرجریان مشکل قراردهد؟وعلاوه براینهادرصورت امکان:

1-دقایقی رادوستانه درخارج ازکلاس باوی صحبت نمایدتامشکل اساسی اورابداندواگرتصورنادرستی که ممکن است این گونه دانش آموزان ازمعلم داشته باشندازبین برودوترس ناشی از تصور فوق اصلاح شود.

2-اگردرمیان دانش آموزان کلاس ومدرسه کسانی هستندکه وی رابخاطرداشتن لکنت مسخره می کنندبایددرغیاب دانش آموزلکنتی آنهاراطوری هدایت وتوجیه نماییدکه نه تنهااین کار را انجام ندهندبلکه دوستی باوی راامتیاز به حساب آورده وبرای آن تلاش کنند.

3-ممکن است بعضی ازدانش آموزان لکنتی ازمعلم خودبخواهندکه آنهاراپای تخته نبرندویاانشای خودرانخواننداین تقاضا را از آنهاقبول نکنیدچون صدرصدبه ضررآنهاعمل کرده ایدبهتراست که اولین سوالات رادرکلاس ازدانش آموزلکنتی بپرسیدتابتواندادامه کلاس رابدون نگرانی واضطراب تاب بیاورد.چون بعضی ازآنهااظهارمی کنندکه مامدتی راکه درانتظارموردسؤال واقع شدن هستیم بسیار زجر می کشیم ودائم نگران ومضطرب هستیم.

4-معلمان به طورمستمرباروانشناسی زبان ووالدین این دانش آموزان درارتباط باشندوهرگونه تغییرایجادشده درصحبت دانش آموزدرطول سال رابه اطلاع آنهابرسانند.

به امیدروزی که باهمکاری والدین ومتخصصان ومربیان کودکان وجوانان سالم وبانشاطی داشته باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد